Hop til hovedindholdet

ADHD Foreningen Sydjylland logo

ADHD/ADD caféaften om mestringsstrategier ved Tine Krista Hedegaard fra ADHD-foreningen

Dato og tid

Onsdag d. 29. marts 2023 kl. 17:00 til 20:00

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 28. marts 2023 kl. 16:30

Frivillighuset Vindrosen, Exnersgade 4, 6700 Esbjerg Frivillighuset Vindrosen
Exnersgade 4
6700 Esbjerg

Arrangementsbeskrivelse

Arrangementet er for voksne over 18 år med ADHD/ADD og pårørende, herunder også pårørende til børn.
Ca. klokken 18 vil blive serveret mad og drikke, som er med i prisen.

Tine er fagchef og programleder i ADHD-foreningen, hvor hun har været ansat siden 2007. Hendes speciale er voksne med ADHD/ADD og mestring.
I ADHD-foreningen arbejder hun, som projektleder, rådgiver og underviser.

Hun vil denne aften underholder os med, at fortælle om mestringsstrategier, de små trick og fif som kan lette hverdagen og svarer på jeres spørgsmål om ADHD/ADD.

HVAD ER MESTRING?
Med ordet mestring menes de strategier, systemer, tilgange og hjælpe­ midler, som mennesker med ADHD og ADD anvender, når de tilpasser deres hverdag, så der tages højde for de vanskeligheder, som ADHD og ADD kan betyde.

Mestring er altså ikke behandling, som får din ADHD eller ADD til at forsvinde, men tilpasning, som gør din hverdag nemmere og betyder, at du mærker din ADHD mindre. Når du mestrer din ADHD eller ADD, lever du et ADHD­venligt liv, hvor du arbejder med din ADHD i stedet for at arbejde imod den.

Mestring er en proces, som tager tid. Man kan ikke mestre alle områder af livet på en gang. Man må begynde et sted og langsomt bygge på. Mange mestringsstrategier handler om at gøre ting på en ny måde, indlære nye rutiner eller anvende et system, og det kan i sig selv være svært, når man har ADHD eller ADD.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >